September 9, 2010

RAYA EVE =P



tadi aku ikut parents aku pergi jenguk jenguk bazaar..dah orang ajak aku apa lagi..terus capai apa yang dapat..dengan short sleeves shirt..aku rembat entah siapa punya tudung entah..hehehe..biasalah..bukannya aku nak turun kereta pun nanti kan..kat bazaar aku tengok orang ramai gila..dah macam SARDIN dah..sardin pun beragak kalau nak pack sangat.. =p
memang lautan manusia memenuhi..yang nak balik kampung..yang shopping last minute..yang saja tengok tengok..(macam aku lah..)saja nak memenuhkan ruang..

macam semut je aku tengok(!)
malam malam raya macam ni..semua harga borong..harga yang tak dapat masa tawar menawar pun boleh dapat time time macam ni..tapi seksanya..ya allah..kereta sini sana..polis bersepah sepah..
adalah juga suasana nak raya..walaupun aku belum balik kampung lagi..best pulak tengok diorang shopping malam raya ni..

tapi sudahlah..taubat aku buat macam tu tahun lepas..penat..tak best..lebih baik aku makan makan kat rumah..hehehee..

after that,we dropped in at my cousin's house..kitorang borak borak..gossip..hehehee..then tiba tiba bapak dia jerit..entah kenapa entah..owhh(!)adik dia sawan la seyh..main mercun..budak budak..baling mercun kat tanah la adik oi..bukan kat kaki orang dodol..biasa la tu..belum mumayiz..then muka adik dia dah pucat lesi..
itu lah..mula mula dia dah tidur..

then,ajak pula orang main mercun..time tu sudah pukul 11.00 malam..sudah..sudah..masuk bilik tidur sana..(!)
aku..?sudah minta maaf dengan banyak orang hari ni..macam satu tradisi permintamaafan tu..sekadar cukupkan syarat di malam hari raya..tengoklah,tak sampai 24 jam,mesti akan ada punya gossip gossip yang akan berbangkit..permintamaafan hanya sekadar di mulut..sekadar di skrin phone..sekadar di monitor komputer..tidak disematkan di hati..tidak diamalkan selalu..aku pun sama juga macam gitu..tak payah nak hirau..
apa apa pun,esok dah nak raya..ketupat rendang jangan lupa hulur kat aku ho0kay..?

HAPPY EID MUBARAK (!)
HAVE A DELIGHTFUL EID HO0KAY..

No comments: