October 16, 2011

Pemikiran di Malam Hari

Malam tadi "hampir terlelap" lagi. Sorry awak. Surprise tu tak surprise, meng'spoil'kan mood orang ada laa. Anyway, hmmmm ~ Tak tau nak cakap apa. Then, time nak tidur tu, terfikir pulak satu benda ni. Lumrah orang hangat bermadu kasih. Ekoran daripada penyelidikan aku, ni lah hasilnya :)

Situasi 1 :
Minah A sedang menyiapkan diri di hadapan cermin. Lalu datang seorang sahabatnya, Minah B untuk menilik mukannya jugak. Lantas terjadilah berbualan berikut.
Minah B : Eh A, kau couple dengan Mamat tu ke ?
Minah A : (tergamam) Erkkk ? Kenapa kau tetiba tanya ni ?
Minah B : Tada apa la. Aku just tanya sbb orang ramai bercakap pasal korang. Kalau tak couple tapi kenapa selalu jumpa.
Minah A : Apa masalahnya aku jumpa dia ?
Minah B : Takda masalah pon. Aku just bagi nasihat, kau menjauh la dari dia
Minah A : (dalam hati : eh eh kau minah, jeles mende? ) Ouhhh eh ? Okkay ~
Then, Minah A menceritakan peristiwa tersebut kepada rakannya, Minah C.
Minah A : Wehh, si B tu suruh aku menjauuh dari Mamat tu.
Minah C : Whatthee~ Apedehal pulak dia na suruh kau jauh dari Mamat.
Minah A : Mana la aku tau. Kalau aku tau, aku tak share dengan kau la.
Minah C : Erkkk ? Minah B tu cakap tak serupa bikin. Padahal dia yg salu berkepit dengan so-called-BFF dia tu, nak kecah pasal orang lain pulak.
Minah A : Lahaiii~ Ye ke ? Boleh berammm la tu minah =="

Situasi 2 :
Minah A datang menghampiri Mamat. Lalu mereka berbual untuk seketika. Ketika Minah A mahu pulang, dia terdengar suara suara sumbang mengatakan "pagi pagi dah bikin panas la seyhh!" . Minah A sentap tapi hanya berbuat bodoh je sebab dia tak terasa langsung. Maybe tuan punya suara tu mengalami panas di pagi buta ==" Minah A berlalu begitu sahaja dan menceritakan kepada Minah C *takda orang lain dah.
Minah A : Wehh! Ada orang tak suka lagi aku dengan Mamat tu.
Minah C : Apa lagi ni ?????
Minah A : Entah dia. Anti sangat aku jumpa Mamat tu. Nak dengan Mamat tu, cakap je la. Biar aku sampaikan kaki kat bibir dia dulu ^^
Minah C : Haishhh kau ni! Dia memang dari dulu tak suka tengok orang bermadu kasih.
Minah A : Masalahnya aku jumpa Mamat kejap je kot. Mata tak sempat berkelip aku dah blaa.
Minah C : Biar je.
Minah A : Agak laa Haha !

Kisah kisah di atas hanyalah rekaan semata mata. Takda kaitan dengan yg masih bersekolah, berkuliah atau yg dah berkerja. Tempat dan lokasi hanya dalam bayangan HIHI

Alkisah, ada jugak orang orang yg tak suka kan ? Memang laa~ Siapa je yg suka tengok orang lain senang, rite ? Biarkan je orang yg macamtu. Boleh gila kalau fikir bebanyak. Apa apa pun, buat la apa yg kita rasa boleh buat kita happy, as long as kita HAPPY :) Kalau asyik nak jaga perasaan orang lain, siapa nak jaga perasaan kita , kan kan ?

No comments: