September 23, 2012

Make the Ends Meet

Assalamualaikum

Currently listening to Rooftop Prince OST. Boleh menangis oihh tengok cerita ni hmm hmm. I wish I could have forever lifetime soulmate aww aww! ♥♥♥♥ Oke macam tak betul je otak malam ni. Tapi seriously cerita tu sedih. Memang pengorbanan sangat penting dalam sesuatu perhubungan. Tak kira dengan siapa. Dengan Allah, parents, adik beradik, suami, isteri, sahabat, sahabat yang lebih maju dari seorang sahabat atau masyarakat sekeliling. Sumpah ayat aku macam orang nak bertanding pun ada aku rasa. 

No. I really mean what I say. Let say, ambil contoh kita tengah meeting. It's almost Maghrib. Should we stop  the meeting or just proceed to the next agenda? Orang yang mengambil berat berkaitan solatnya akan merasakan solat itu ringan untuk ditunaikan tetapi orang yang memandang ringan solatnya akan merasakan solat itu amat berat untuk ditunaikan. Jika kita lengahkan urusan dengan Allah, adakah kita harapkan Allah akan percepatkan urusanNya dengan kita? Huallahu alaam.

It goes the same with our family members. Parents. Siblings. Anak anak, berkorbanlah kalian demi bonda dan ayahanda tercinta. Ayahanda dan bonda telah beri pendidikan yang sewajarnya buat anak anak. Janganlah anak anak jadi seperti sahabat anak anak si Tanggang tu. Ini dah boleh buat drama klasik Bawang Merah Bawang Putih featuring Fais dengan Nuna wahaha! Tak tak tak. Serious ni. Ni bukan sinetron Nanananananada Cinta yang entah sampai bila nak habis entah aku pun tak tahu. Just be thankful to have a great family. Always be there when we're down and feel like the world is rotating 360 degree.

And most of our days, we spend it with our friends. Aku rasa aku jenis yang beritahu rahsia lebih banyak kat kawan berbanding dengan akak akak or mak aku. Kalau nak share dengan ayah aku macam segan lah pulak. Nak share dengan adik aku lagi lah jangan harap. And for sure, I put my trust on my friends. Bak kata Nuna. Aku rasa dulu aku macam pernah menyelang kawan aku. Aku tahu aku salah berbuat begitu. Dah la. Aku tak mahu ungkit hal lama. Mungkin ada sesuatu disebaliknya. Kita pun dah berbaik kan sekarang? Haha! Dah boleh borak borak dah pun.

Dan untuk hal ini, aku tak mahu katakan yang ini benar yang itu salah atau sebaliknya. Mungkin ada yang nampak kesalahan di sini dan kebenaran di sana dan sebaliknya. Mungkin juga ada yang hanya mengiakan sahaja. Mungkin cerita kita hampir sama. Cuma keadaan yang membezakannya. Serius. Hidup ni macam roda. Tak advanture lah kalau asyik jalan mendatar je. And I hope, you guys will make the ends meet. Aku doakan yang terbaik untuk korang. Hopefully this issue will not last for too long. So, stay strong :)

If you know what I mean. There's some punchlines between the lines. Assalamualaikum.

the Shortie,
HafiSamsuri

No comments: