October 8, 2012

Selingan Di Pagi Isnin

Assalamualaikum

Selamat hari Isnin semua. Dont hate your Monday. Jadilah manusia yang positif. Bangun pagi dengan minda yang positif. Biar kita kawal minda, jangan minda yang kawal kita. Berfikir itu perlu dalam setiap perbuatan. Jangan jadi orang yang tak bertamadun. Fikir dulu sebelum bertindak. Fikir dulu sebelum bercakap. Silap langkah, buruk padahnya. Jangan fikir orang yang pendiam tu sombong. Dia cuma sedang berfikir untuk berkata kata daripada berkata kata tanpa berfikir dan menimbulkan fitnah kepada orang lain.

Bercakap pasal berfikir ni, aku masih berfikir pasal plan A aku tu. Haishhhh! Apahal la dilemma sangat like asdfghjkl! Boleh je aku ikut plan B, C, D ......... Z kalau aku nak. Oh plan, can you be simpler? Sebenarnya bukan plan tu yang rumit tapi aku yang menjadikannya rumit. I have to think about it wisely and neatly and it must be well-organised. It should be! Supaya aku tak menyusahkan orang lain dan tak menyusahkan diri sendiri. It must be mutualism plan haha! And anyway, i havent finish my exam yet. Kbye. Assalamualaikum.


the Shortie
HafiSamsuri

No comments: