April 20, 2013

Gwiyomi gwiyomi, Ingat Comel Lettuwwww?

Assalamualaikum

Izinkan aku meluahkan sedikit sebanyak perasaan
Yang dah lama membenak dalam hati
Tapi sampai bila aku nak puaskan hati orang
Walhal aku sendiri yang tak puas hati.

Tolonglah tolong
Kepada individu yang berkenaan
Silalah jadi dewasa sikit
Umur kau bukan lagi sesuai untuk ditatang
Ditatang bagai anak raja
Makan suap berak cangkung
Kau anak raja mana?
Anak Raja Kiram tu?
Jangan tanya kenapa kalau aku rejam kau.

Tolonglah tolong
Kau boleh tak senangkan kerja orang lain
Jangan bagi susah orang lain
Kau ingat semua orang ada masa untuk kau?
Kau ingat orang lain ada waktu tambahan 38 jam sehari?

Kau dah besar
Dah mumayiz senang cerita
Tolong fikir untuk diri kau sendiri
Jangan suruh orang lain fikir masa depan kau
Orang lain ada masa depan sendiri untuk dirancang.

24 jam asyik dimomokkan dengan benda negative
Susah la nak hidup berdikari
Buat la perangai “anak raja” kau tu
Memang aku pandang badi sampai bila bila
Memang menyampah
Memang.

Hafisamsuri
20/04/2014-0138AM

No comments: