November 25, 2013

Assalamualaikum,

"Kalau ada jodoh, kita jumpa lagi. InsyaAllah. Aku berdiri dan merenung"

Aku rasa tak sesuai aku bagi ayat ni. Aku sedar, I have to fight for you if I want to be with you. Sebab tu tadi aku buat kerja berani mati. Dah lama sangat rasa nikmat hidup lah mungkin. Dulu nombor tu mainan hujung jari aku je. Tapi tadi pertama kali aku tekan. Untuk tahu kau wujud lagi. Atau tak?

"Memang lah jodoh tu Allah tentukan. Tapi kalau kita tak usaha, mana jodoh nak datang bergolek?" - Sha

Aku dah give up mulanya. Tapi rasa nak move on tu macam rasa aku siat kulit sendiri lepas tu tabur garam. Tahu hiperbola. Tapi itulah dia. Hakikatnya aku bertatih ke depan tapi kepala masih toleh ke belakang macam mencari benda hilang. Macam orang bodoh sangat. So aku rasa dari jalan macam orang bodoh macam tu, baik aku pusingkan badan jalan macam biasa ke tempat yang aku pernah jalan. Mana tahu ada cela cela yang aku pernah buat, boleh baiki sikit sebanyak. Sampai aku jumpa benda yang aku hilang tu.

"A woman worries about her future until she gets a husband. A man never worries about his future until he gets a wife" - Allan & Barbara Pease.

Aku tahu aku tak perlu pun risau sangat masalah hati macam ni. But what is stated by Allan & Barbara is the truth. This is not about who is your partner and what he or she is but this is about the communication between us. Have we sit together and discuss? I'm sorry if I haven't asked you to do so. Could you help me to figure out what's going on? And I'm sorry if my existance is the most nightmare for you. But could you let me be your nightingale, again?

Aku terbawa emosi terlebih rasanya perenggan bawah ni. Tapi itulah yang aku rasa. Chan rat the, inikah ejaannya?

Toddlesssss :*

No comments: